Uprzejmie informujemy, że aby bezpłatnie skorzystać ze świadczeń zdrowotnych należy przedstawić jeden z wymienionych poniżej dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń:
- druk ZUS RMUA,
- legitymację ubezpieczeniową,
- zaświadczenie lub legitymację KRUS,
- legitymację emeryta lub rencisty,
- aktualny odcinek emerytury lub renty,
- zaświadczenie z Urzędu Pracy,
- legitymację szkolną lub studencką,
- legitymację rodzinną,
- decyzję wójta (burmistrza, prezydenta) potwierdzającą prawo do świadczeń opieki zdrowotnej,
- poświadczenie wydane przez NFZ (ubezpieczenie w innym niż Polska państwie UE),
- karta EKUZ.
Jeżeli Pacjent nie posiada żadnego aktualnego dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, może taki dokument przedstawić w innym czasie:
-
w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia (dotyczy pomocy ambulatoryjnej i gdy nie przebywa w szpitalu),
-
nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia – jeśli Pacjent przebywa w szpitalu.
Niedostarczenie dokumentu w wyżej wymienionych terminach skutkować będzie obciążeniem Pacjenta kosztami udzielonego świadczenia!